czwartek, 12 sierpnia 2010

Sernik na zimno


Taki sernik robiła moja Babcia i Mama. Teraz robię taki ja. Ten wstawiłam do lodówki ok. 18 w sobotę, o 10 w niedzielę zostało tyle:




A była też galaretka i wiśnie, przysięgam! No i był okrągły. 


 Składniki:
  • 1.25 kg sera śmietankowego w kostkach
  • 8 jajek
  • 1,5-2 szklanek cukru (jak kto woli)
  • 50g żelatyny
  • 2-3 łyżki kakao
  • wiśnie
  • brzoskwinie 
  • galaretka morelowa

Ser zmielić. Żółtka utrzeć z cukrem, dodać ser. Żelatynę zalać małą ilością wody. Gdy napęcznieje, powoli ogrzewać i mieszać do rozpuszczenia. Jeśli jest gorąca ostudzić. Ciepłą można wlać do masy serowo-jajecznej i wymieszać. Ubić pianę z białek i delikatnie połączyć z masą. Podzielić sernik na dwie części i do jednej dodać kakao. Do wysmarowanej masłem tortownicy wlać ciemną masę, rozłożyć na niej wydrylowane wiśnie, zalać jasnym sernikiem. Przygotować galaretkę. Ja zamiast 500ml, daje 400, nigdy mniej, bo wtedy galaretka się tak "ciągnie" i nieprzyjemnie je się ciasto. (Chociaż u mnie i tak całą galaretkę z wierzchu zjadł Synuś). Kiedy sernik lekko zastygnie ( u mnie tak po dwóch godzinach), rozłożyć owoce i zalać galaretką. 
Najlepszy jest na drugi dzień!

Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Napewno jest pyszny:)A jak byłam dzieckiem najbardziej właśnie lubiłam zjadać galaretkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro tak szybko zniknął, to bez wątpienia cudnie smakuje. ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. hehe, galaretka wyjedzona. Jak dla mnie to najlepsza część została. Taka fajna pianka :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno pyszny, ale moim zdaniem niepotrzebnie tyle jajek. W końcu to sernik na zimno, a nawet do pieczonego nie dodaje się takiej ilości. Ale skoro to przepis babci i mamy to trochę wyjaśnia.

    OdpowiedzUsuń
  5. sernik szybko znikający.. to znaczy, że pyszny ((:

    OdpowiedzUsuń
  6. ten sernik to dopiero musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Serniki są najlepsze! :)

    Chciałabym Cię zaprosić do udziału w zabawie na lubienie
    Zasady są następujące:
    1. Napisz, kto przyznał Ci tę nagrodę.
    2. Wymień 10 rzeczy, które lubisz.
    3. Przyznaj tę nagrodę 10 innym blogerom i poinformuj ich komentarzem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chcialam sie zapytac jaki ser jest potrzebny do tego ciasta? Czy chodzi o serek smietankowy np philadelphia czy o zwykly bialy ser? Poniewaz nie za duzo mowi mi kostka sera smietankowego wole sie upewnic :)
    Z gory dziekuje za odpoowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. HopefulnessStar, chodzi o zwykły biały ser.

    OdpowiedzUsuń