sobota, 7 sierpnia 2010

Kurczak w pomidorach pod musztardowo-migdałową pierzyną

Przepis pochodzi z opakowania przyprawy złocistej do kurczaka Kamisa. Odrobinę go zmieniłam: zamiast oliwek, za którymi nie przepadam dałam paprykę, w przepisie były zmielone migdały, u mnie pokruszone płatki. Jest to obecnie moje ulubione danie z kurczaka.

Składniki (na 3 porcje):
  • 3 pojedyncze filety z kurczaka
  • 5 średnich pomidorów 
  • cebula 
  • pół papryki
  • ząbek czosnku
  • 1,5 łyżki majonezu
  • łyżka musztardy sarepskiej
  • 120g pokruszonych płatków migdałowych
  • przyprawa do kurczaka złocista
  • olej do wysmarowania formy
  • sól 
  • pieprz








Mięso natrzeć przyprawą do kurczaka i odstawić do lodówki na przynajmniej 1h. Obrane pomidory i paprykę pokroić, dodać posiekaną cebulę, rozgnieciony czosnek i słodką paprykę. Wymieszać, doprawić solą i pieprzem do smaku. Musztardę wymieszać z majonezem i migdałami, dodać tyle wody, aby powstała kremowa masa. Formę do pieczenia wysmarować olejem, na dnie rozłożyć masę pomidorową, ułożyć na niej filety. Wierzch filetów posmarować kremem musztardowym. U mnie wyglądało to tak:




Piec ok. 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do 220C.

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. zapowiada się pysznie!

    Pozdrawiam,
    Paula

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się taki pomysł na obiad, na fileta. to zupełnie coś innego niż te znane mi receptury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie oryginalne! pewnie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję dziewczyny:) Ten kurczak jest naprawdę bardzo dobry, szczególnie z ryżem curry i sałatką z sosem balsamicznym.

    OdpowiedzUsuń
  5. zapowiada sie bardzo pysznie i wyglada smakowicie:) zawsze to cos nowego, notuje przepis i wyprobuje, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń