piątek, 16 lipca 2010

Pizza hawajska

Ulubiony obiad mojego syna. Mój też, bo szybki.

Składniki:

na ciasto:
  • 400 g mąki
  • 25 g drożdży
  • niepełna szklanka letniej wody
  • 3 łyżki oliwy
  • szczypta soli

dodatki:
  • ser
  • szynka 
  • brzoskwinie
sos:
  • keczup łagodny
  • sok pomidorowy
  • zioła prowansalskie










Mąkę wsypać do miski. Drożdże rozrobić w niepełnej szklance wody. Wlać rozczyn do mąki, dolać oliwę i posolić. Zagnieść gładkie ciasto, przykryć i odstawić na 15 minut.
Pomieszać keczup i sok pomidorowy tak, aby uzyskać gęstość ciasta naleśnikowego. Dosypać ziół do smaku.
Po 15 minutach ciasto rozciągnąć na blasze, posmarować sosem i obłożyć dodatkami. Bardzo smaczna jest kiedy oprócz żółtego sera mamy też kawałek wędzonego i pleśniowego, ja niestety tu nie miałam.
Pieczemy 13 - 15 minut w 220C.
Podajemy z pozostałym sosem.

Smacznego!


3 komentarze:

  1. też ostatnio hawajską robiłam. tylko moja to taka pseudo hawajska była. apetycznie u Ciebie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie dania!
    Zapraszam na mój blog na nowy adres
    lubie.gotowac.com

    OdpowiedzUsuń
  3. smakowicie wygląda!

    Pozdrawiam,
    Paula

    OdpowiedzUsuń