niedziela, 27 marca 2011

Ciasto hawajskie z emenemsami i kitkatami

Ostatnio, kiedy przeglądałam blogi trafiłam na prawie identyczne ciasto na stronie Basi, www.lubie.gotowac.com. Przeglądałam razem z moim pięcioletnim synem i po prostu MUSIAŁAM (od słowa zmuszona) zrobić takie samo. Z tym, że u mnie placek był czekoladowo - bananowy ze strony www.namiotle.pl, od siebie dałam kokosową bitą śmietanę i wyszło bardzo fajne ciasto. No i Miluś był zadowolony;)








Składniki:

na placek:

szklanka mąki
szklanka cukru pudru
5 łyżek kakao
łyżeczka cynamonu
szczypta soli
pół łyżeczki sody
pół łyżeczki proszku do pieczenia
2 banany
1 jajko
0,25 szklanki ciepłej wody
0,5 szklanki mleka
0,25 szklanki oleju
cukier waniliowy

na kokosową bitą śmietanę:

200ml śmietanki 30%
cukier puder do smaku
2 opakowania danio kokosowego
1 łyżeczka żelatyny (opcjonalnie, ale absolutnie nie koniecznie)

dodatkowo:

2 opakowania m&m's (po 150g)
6 kit-katów
pół tabliczki mlecznej czekolady

Banany miksujemy blenderem na gładką papkę, dodajemy płynne składniki i dalej miksujemy. Potem wlewamy do miski z sypkimi produktami i dalej miksujemy. Zmiksowane ciasto wlewamy do przygotowanej wcześniej formy ( u mnie okrągła o średnicy 26 cm) i pieczemy w 180C ( z termoobiegiem 160C), 40 minut.

Kiedy ciasto już wystygnie to rozpuszczamy czekoladę w misce nad parą, smarujmy ćwiartki kitkatów i przyklejamy do ciasta. Wstawiamy do lodówki i bierzemy się za masę: do ubitej śmietany z cukrem dodajemy danio i ewentualnie (opcjonalnie, ale absolutnie nie koniecznie) żelatynę.
Nakładamy masę na ciasto i posypujemy emenemsami. Znaczy się, emenemsami najlepiej posypać przed podaniem, bo się łotry odbarwiają. 

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. uśmiech i radość dziecka, gdy mu smakuje coś sporządzonego własnymi rękoma - bezcenna:) pięknie jest to ciasto - takie optymistyczne, kolorowe:) pozdrawiam Jolanta Szyndlarewicz

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda fenomenalnie! Świetne dla dużych dzieci, takich jak ja ;);)

    OdpowiedzUsuń
  3. ślicznie wygląda :)

    http://niebieskapistacja.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki on kolorowy. Moje dzieci to by się na niego z pewnością rzuciły ;) i nie tylko dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń